Yhteystiedot

Decanter on vuonna 1987 perustettu viini- ja keittiötarvikkeiden maahantuoja, tukkumyyjä ja vähittäiskauppias. Tavoitteenamme on edistää suomalaista viinikulttuuria ja gastronomiaa etsimällä parhaat tuotteet ja tarjoamalla niitä kilpailukykyisin hinnoin asiakkaillemme. Laadukkaat tuotteet ja erinomainen palvelu ovat meille kunnia-asioita. Riedel -lasien maahantuojana olemme toimineet pari vuosikymmentä.

Juha Berglundin viiniharrastuksen innoittamana syntynyt ”korkkiruuvikauppa” Decanter kuuluu nykyään samaan konserniin Viini-lehden, Ranskan Bordeauxissa sijaitsevan viinitila Chateau Carsinin sekä viinikellari.comin kanssa tarjoten laajan kirjon tuotteita, palveluita sekä elämyksiä viinin ja ruoan ystäville.

Riedel lasisarjoihin pääset parhaiten tutustumaan verkkokaupassamme tai myymälöissämme Helsingin keskustassa tai Espoon Iso-Omenassa.

HoReCa asiakkaille

Mikäli olet ravintola-alan ammattilainen ja tarvitset uuteen tai nykyiseen toimintaasi työkaluja Riedel valikoimasta, ole rohkeasti yhteydessä niin kerromme mielellämme lisää.

Yhteydenotot:
Carlo Kyllönen, carlo.kyllonen(at)decanter.fi tai puhelimitse +358 50 551 4133 (arkisin klo 8.30-16).

Riedel HoReCa -laseihin voit tutustua täällä.

Riedel tutkimus

Decanter Oy teetti yhteistyössä Innolink Research Oy:n kanssa markkinatutkimuksen marraskuussa 2017. Tutkimuksessa kartoitettiin suomalaisten tasokkaiden ravintoloiden viinikulttuuria sekä viinilasibrändien tunnettuutta. Tutkimukseen vastasi 118 ravintola-alan ammattilaista. Tutkimuksessa ravintola-alan ammattilaiset kuvailivat kuluttajatrendejä ja asiakaskunnasta nousevia toiveita. Useimmin mainittuja teemoja olivat viiniin kohdistuva kasvava kiinnostus, arvostus ja tietoisuus, rentous viinikulttuurissa, luomuviinien kysyntä sekä kiinnostus pientuottajien viineihin.

Tutkimuksen päähavainto oli selkeä: viinilaseilla on merkitystä

RIEDEL OSANA VIINIKULTTUURIA
97 % vastaajista nimesi Riedelin kahden parhaan viinilasibrändin joukkoon. Riedelin laseja käyttävissä ravintoloissa on muita vahvempi viinikulttuuri. Niissä myös arvostetaan muita enemmän lasien kestävyyttä ja pestävyyttä sekä muotokieltä ja visuaalisuutta.

VIINILASIT OSANA LAADUKASTA ASIAKASKOKEMUSTA
75 % vastaajista arvioi viinilaseilla olevan melko suuri tai suuri merkitys viinin makuun. Vastaajien perustelut kuvastavat sitä, että viinilasit ovat tärkeä viinin makuun ja viinikokemukseen vaikuttava elementti.

RIEDEL YLIVOIMAISESTI TUNNETUIN
45 % vastaajista nimesi spontaanisti Riedelin viinilasien valmistajia kysyttäessä. Lisäksi 93 % tunsi Riedelin vähintään nimeltä, kun brändien tunnettuutta kartoitettiin autetusti.

LISÄARVOA SAATAVILLA
27 % vastaajista arvioi, että viinilasista kertominen asiakkaalle ravintolassa toisi lisäarvoa asiakaskokemukselle. Tässä nähtiin parantamisen varaa läpi vastaajajoukon.

HARHAUTTAVAT HINTAMIELIKUVAT
63 % vastaajista piti 4-10 €:n hintaa sopivana ravintolassa käytettäville viinilaseille. Monelle tulee yllätyksenä että Riedelin ravintolasarjojen lasit on hinnoiteltu juuri tähän hintahaarukkaan, jopa sen alle.